måndag 5 mars 2012

m.Å.n.d.A.g.

Veckans första dag fick chansen att lägga nivån för veckan som kommer. Något chockade och trött när klockan ringde i morse. Men vet att det går bra bara jag kommer upp och vet dessutom hur underbart det är efteråt, när passet är avklarat.

Ägnade gårdagskvällen åt att fixa veckans träningsprogram. Som tidigare följer / använder jag mig av ett maraprogram som jag stuvar om och ändrar så det passar mig och mina förutsättningar. 

Denna morgon stod ett backpass på schemat. Började med 4k uppvärmning. Var lite seg till en början men kroppen vaknade till och det kändes ok, inte lätt men ok.
Efter uppvärmningen väntade en lång back, 5k. Fortsatte på samma hastighet men ökade lutningen till 2 och behöll så under de 5 kommande kilometerna. Som alltid är det för mig en mentalkamp att klara av att springa. Idag blev de 5k uppdelade i 50 mindre  block där jag hela tiden räknade ner. Första kilometerna gick riktigt bra, den sista kilometern gick även den bra MEN jag kände att det var backe och fick slita lite. 
Efter backen väntade 3k nedjogg. Skönt att "bara" springa på i 3k, lätt att springa plant efter att ha kämpat flera k i en backe. Skön morgon med 12k avklarade. 

Resten av dagen blir lugn, jobb och sedan mys med mitt lilla hjärta.

Inga kommentarer: