söndag 4 mars 2012

t.i.L.L.b.A.k.a.

Kroppen har börjat piggna till och jag känner mig åter redo att köra på, hårt. Att inte kunna träna som jag vill har ökat motivationen inför veckan som kommer.

Under helgen har jag hunnit med ett långpass på 28k igår. Sprang ut tidigt, redan vid åtta och vädret var helt underbart. Benen rullade på fint och det kändes bra. 

Idag har jag som alltid på söndagar förberett veckan som kommer. Matlådor är fixade och så även kvällsmat. 

Under eftermiddagen hann jag med att klämma in 10k. Lite sega lår efter gårdagen men som alltid är en mil helt genomförbar bara tempot inte är alltför högt. Kroppen fick svettas och jag njuter över att den återigen känns start och är redo för nya, tuffa pass.

Bytte om och åkte till gymmet med dottern för hennes pass. Som alltid passade jag på att köra lite styrka. Kroppen fick sig en genomkörare och det kändes bra. Avslutade med dusch och bastu med mitt lilla hjärta, fin avslutning på helgen.

Eftersom kvällsmaten redan var fixad så var det bara att värma på lite fisksoppa. Testade ett nytt recept och det var grymt gott. Kommer garanterat att lagas flera gånger.

Inga kommentarer: