onsdag 29 februari 2012

f.ö.r.K.y.L.d.

Har en irriterande förkylning. När jag vaknat på morgonen har jag ont i halsen, är snorig och slemmig. Under dagarna är detta som bortblåst. Har varit snäll mot min kropp och gett den ett par lugna dagar följt av ett par dagars helvila, utan resultat. 

Jag har konstaterat, igen, att jag inte mår bra av att må så här. Antingen ska jag vara så sjuk att jag inte orkar göra något annat än att vila annars ska jag vara frisk! Psyket tar stryk av denna träningsbrist! Min kropp som är van att träna, mycket, eller så gott som dagligen är grymt rastlös. Jag som vanligen brukar somna ovaggad tidigt på kvällarna ligger nu och vrider och vänder på mig i sängen innan jag somnar, för att sedan sova dåligt! 

Måste få träna snart, måste få göra min kropp riktigt trött och sedan lägga mig i sängen och njuta av att känna tröttheten komma krypande och somna tidigt tidigt. Det enda positiva med att inte träna, att tvingas till vila, är att jag återigen blir påmind om hur fruktansvärt mycket min träning, dvs löpning verkligen betyder för mig.

Jag ÄLSKAR att springa.

Inga kommentarer: