måndag 19 mars 2012

N.y. v.E.c.k.A.

En fantastiskt rolig och lärorik helg! Måndag igen och tillbaka till min älskade vardag. 

Började min morgon med ett pass på bandet. På schemat stod 14k. Uppjogg, tröskel, nedjogg. Bara uppvärmningen var en utmaning. Kroppen är öm och jag fick slita för att få flyt. Enligt schema var det 2*4 tröskel. Modifierade det efter mig och morgonens förutsättningar.

3k uppvärmning, klarades av men det kändes. Första tröskeln och ökade tempot. Hade här speed 13.5 vilket är mer än tillräckligt för mig att köra den tiden på dygnet! Körde en lugn k innan jag körde tröskel nummer två. Fick bita i och fjäska för hjärnan för att klara de sista kilometerna. 2k nedjogg. Lugnt tempo. Tufft att bara jogga ned. Tempoökning känns i min kropp och den får slita, men det går.

Inga kommentarer: