onsdag 14 mars 2012

o.N.s.d.A.g.s.K.v.Ä.L.l.

Även denna onsdag hämtades lilla tjejen på dagis och vi åkte ner till gymmet där det var barngymnastik för henne och lite intervaller för mig.

På schemat stod det 8 * 1k, något som jag brukar köra och därför inte skrämde mig det minsta. Är inne på tredje dagen löpning och det fjärde passet, något som börjar kännas i min kropp! Uppvärmningen gick bra, kände mig lite stel och lite sliten men kroppen blev varm och första intervallen avklarades. Testade idag att köra mitt vanliga tempo (16) men även lägga på lite lutning för att se hur det kändes. 

Efter de första två intervallerna började magen att svullna upp och ömma. Kände mig som en spärrballong när jag sprang, men det gick ok att springa. Det blev 6 st tusingar, avslutade med en sista lång intervall på 2k. Passet summerade totalt 11k och jag är riktigt nöjd! Tacksam över min starka kropp och snart ska den belönas med löpvila!

Inga kommentarer: