söndag 13 maj 2012

k.O.r.T.A. .I.n.t.E.r.V.a.L.L.e.R.

Med gårdagens mentalt jobbiga pass färskt i minnet var det lite tufft att ge mig ut i dag. Kände för att låta kroppen jobba lite och känna på hur den känns, efter gårdagen. Bestämde att köra korta intervaller. Stack ut i bästa skogen och efter drygt 1k körde jag de tre första intervallerna, gick helt ok. Sprang vidare en bit och stannade till i en backe där jag körde 6 intervaller till. Variationen i att lägga dem på olika ställen med mellanjogg mellan dem gör mycket för mitt psyke!

Stannade i en riktigt tuff backe där jag körde 3 korta tuffa backar! Sedan riktigt skogslöpning på leriga stigar ett par kilometer innan nästa serie väntade 3 korta intervaller i svagt lut. Löpvila - i uppförsbacke tills dess att jag kom till ett ställe där jag ofta kör intervaller. Stannade till där för att köra mina 3 sista intervaller. Öste på och kroppen kändes förvånansvärt pigg. Hemma efter drygt 13k med en nöjd och glad kropp. 

Mindre än tre veckor kvar till maran och ska nu hålla mig slaviskt till planen. Viktigast är att jag inte känner mig stressad över minskad träningsmängd och klämmer in extra pass för att vara duktig - nu ska kroppen bli starkare och snabbare. Riktigt löpsugen ska jag vara när jag står på startlinjen.

Inga kommentarer: