måndag 4 juni 2012

å.T.e.r.H.ä.M.T.n.i.N.g.

Gårdagen var återhämtningens dag. Känslan i kroppen var samma som när jag är lätt bakis. Mådde riktigt skumt i kroppen och hade inte någon vidare ork.

Prioriterade att få i mig riktig mat = ge kroppen bränsle och energi till att bygga upp sig igen. Spenderade tid liggande på soffan, vilade utan dåligt samvete. Hade lite ångest över att dottern var anmäld till barngympa på kvällen, vad skulle jag göra?

Såg det positiva i det hela. Stretchingen efter Maran var obefintlig, kroppen var för kall för att ens en gång överväga stretching. Prio ett efter målgång var att försöka få på varma kläder. Tog då tillfället i akt under gårdagens barngympa att värma min kropp på motionscykeln i 15 minuter och sedan stretcha mina ben lugnt i 30 minuter. Tror aldrig att jag har stretchat så länge tidigare. Min plan visade sig vara bra. Mådde mycket bättre i kroppen under kvällen och värken i knäna avtog. Vaknade i morse och kände mig oförskämt fräsch. Ett par dagar till sen är jag på G igen.

Dags att styra upp träningen igen... självklart blir det lugnt ett tag till!

Inga kommentarer: