måndag 11 juni 2012

n.Y.A. m.å.L.



Löpning » 18.01 km   
StopwatchTid: 1h 38 min 44 sec DistanceTotal sträcka: 18.01 km SpeedometerHastighet: 10.94 km/h SpeedometerTempo: 5 min 29 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 1131 kcal HeartSnittpuls: 153 bpm HeartHögsta puls: 176 bpm
 
Tillbaka i skogen. Helgen har medfört helt kravlös löpning. Passen har förlagts där jag älskar att springa mest - de underbara lederna i skogen! Känslan av total frihet, under lördagens tur stötte jag på ett rådjur. Tror det blev räddare än mig. Känslan i kroppen är att den blir allt piggare. Ömmar ibland lite i mitt knä. Fokuserar på att stretcha ordentligt efter varje pass. Ska även bli bättre på att träna alternativt - i mitt fall Funktionell Träning.

Förutom att löpa har helgen ägnats åt att hitta ett lämpligt program till höstens stora mål, Lidingöloppet. Blir mitt tredje år, det första året sprang jag kravlöst och var väldigt nöjd med min sluttid, det andra året hade jag stora krav på mig själv och levde inte helt upp till dem. I efterhand har jag försökt att vara nöjd med att jag förbättrade min tid med nästan 5 minuter, men jag ville så mycket mer. I år har jag en plan och även ett tidsmål. Vill så fruktansvärt mycket och det är svårt att sätta upp tidsmål som är rimliga, jag kan inte kräva för mycket av mig själv. Ett lämpligt schema finns nu, förhoppningsvis också ett rimligt mål. Börjar redan idag - med morgondagens pass, när barnvakt finns får jag passa på. Ett pass i terrängen kan inte jämföras med ett på bandet. 


Inga kommentarer: