tisdag 24 juli 2012

l.Y.c.K.a.

Lycka kan vara något så enkelt som att springa - att springa gör mig så galet lycklig. 

Började denna dagen med att stretcha - tror det är en viktig komponent för att jag ska bli helt fit i mitt ben. På eftermiddagen fick jag tillfälle att ge mig ut och springa. Var sugen att testa en lite längre vända - men inte jättelång. Sprang i lugnt tempo - lite spänd och nervös över att eventuell ömhet skulle uppstå. Dagens pass gick riktigt bra - kände mig trött i baksida lår men ont fick jag inte. 

Galet lycklig över att jag kunde springa så långt utan att få minsta lilla ont. Lugnt tog  jag det, men det kommer att vara lugna pass några dagar till innan jag vågar mig på något annat.

En liten tanke som slog mig under min runda: höst - vinter - vår har inneburit mycket löpning på band - i samband med det har jag även avslutat samtliga pass med att stretcha. Under sommaren har jag sprungit alltmer ute och slarvat mer med att stretcha - tror detta kan påverka mitt ömma ben!
 
Import Löpning » 15.16 km   
StopwatchTid: 1h 23 min 48 sec DistanceTotal sträcka: 15.16 km SpeedometerHastighet: 10.85 km/h SpeedometerTempo: 5 min 32 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 945 kcal
 

Inga kommentarer: