torsdag 26 juli 2012

l.å.N.g.p.A.s.s.

Definitionen av långpass förändras. I och med att jag haft ont i mitt ben är min nuvarande definition att allt över 20k är långpass. I går vågade jag mig på ett längre pass - kände mig kaxig.

Laddade med musik, vätskebälte och Garmin. På fötterna mina DS - trainers, kände att det var ett säkert kort då jag skulle springa snällt - dvs inte alltför kuperat eller mjukt. Kändes bra i kroppen, benen trummade på och jag njöt. Av benet kände jag inte något - förutom en liten trötthet i baksida lår. När jag sprungit dryga 7-8k kände jag mig trött! Var galet trött och fick kämpa mig vidare, visste att det brukar bli att gå lättare efter ett tag.

Trots trötthet nådde jag mitt mål på strax över 20k och jag är galet glad. Hoppas på att kunna tuffa till passen lite nästa vecka. 

Import Löpning » 22.33 km  
StopwatchTid: 2h 54 sec DistanceTotal sträcka: 22.33 km SpeedometerHastighet: 11.08 km/h SpeedometerTempo: 5 min 25 sec/km TermoIntensitet: Normal Fam_caloriesFörbränning: 1395 kcal
 

Inga kommentarer: