måndag 8 oktober 2012

O.d.i.s.c.i.P.l.i.n.E.R.a.D.

Den disciplinen som fanns under vinter och vårmånaderna verkar som bortblåst. Att få till morgonträning är inte lika lätt. Men jag tror att det i dagläget beror på att jag inte satt upp nya mål och gjort en plan för hur jag ska nå upp till dem - eller försöka nå dem i af. 

Min träningsdagbok - planering för hur jag skulle träna under vinter och vår var bestämd från dag till dag och jag följde oftast den planering som fanns. För att hinna med den träning jag skulle göra var jag tvungen att träna på morgonen! 

För att få lite struktur på min träning är prio ett att fundera över rimliga målsättningar - några har jag nästan bestämt och sedan göra en träningsplanering. Har påbörjat arbetet men ska ge det lite tid för att få till det bra. Förutom att träna löpning ska jag även försöka schemalägga träning för resten av kroppen - ben och bål måste bli starkare. Det ömmande låret ska bli bra - annars kommer det var riskabelt att träna mycket! Vill inte riskera att kroppen ger upp precis före tävling...

Inga kommentarer: