söndag 7 oktober 2012

s.o.f.T. s.Ö.n.d.A.g.

Började morgonen på bästa sätt - sovmorgon med hela familjen. Låg kvar och vaknade till i lugn och ro innan jag gick upp för att fixa frukost. 

Medan frukosten sjönk ned i magen laddade jag för en lugn och skön löptur i det vackra vädret. En lugn tur på dryga timmen stod på schemat. Trötta ben men underbar känsla att få vara ute i det vackra vädret. Sprang en standardvända som jag inte sprungit på länge. Tempot var väldigt lugnt och jag stressade inte. Njöt av att bara springa och lät tankarna vandra fritt - hoppas på att kroppen ska återhämta sig snabbt, är ett lopp nästa helg jag väldigt gärna skulle vilja springa.

Mina tankar avbröts av prassel intill vägen, ett rådjur stod och studerade mig. Sprang vidare och kände mig glad över allt vackert jag får se när jag är ute och springer. När jag närmade mig byn fick jag springa på trottoarer som var gulröda av alla vackra löv som ramlat ner från träden. Kände mig som ett barn när jag inte kunde låta bli att sparka på löven... 

En skön nedförsbacke innan det var dags att ta sig an backen upp till Herrhagen. Trampade på lätt i uppförsbacken - idag skulle det bara njutas. Tempo kommer att nötas, när kroppen åter är redo för det. 

Inga kommentarer: