tisdag 23 oktober 2012

t.u.S.i.N.g.a.R.

När jag kom hem från jobbet idag var det bara att stå mitt kast. Snabbt ombyte till löpkläder och ner i källaren omedelbums.

Intervaller på schemat denna dag - "tuff - tisdag" och tusingar som skulle avverkas. Känner mig ganska trött i mina ben och var inställd på att det skulle vara tufft och tufft blev det. Värmde upp 1k - kändes lite segt. I vanliga fall brukar jag springa på speed 16 när jag kör kvällsintervaller men idag kändes det inte rätt utan nöjde mig med att springa på speed 15 - samma hastighet som jag haft på morgonen. Tanken är att börja nöta och under vintern öka hastigheten - jag kan unna mig att öka på antalet under några månader för att sedan öka på hastigheten lite mer framemot våren - när formen ska komma.

Första tusingen kändes ganska jobbig men det var bara att kämpa på genom hela intervallen. Mellanjoggen var tuff den också - försökte hitta ny energi men den var svår att locka fram. Kämpade mig genom ytterligare sex intervaller för att summera till sju som var målet för denna dag. Sju tuffa intervaller - tuffa tusingar på en "tuff - tisdag". 

Mycket nöjd över att ha klarat mina intervaller och att jag håller traditionen vid liv - tisdagar ska vara tuffa - jag älskar det. Kanske inte älskar det innan men känslan efter att ha kört intervaller är helt obeskrivlig!

Inga kommentarer: