lördag 17 november 2012

e.f.t.E.r. S.j.u.K.d.O.m.

Febern och förkylningen kom snabbt och slog till hårt. I torsdags var jag seg på morgonen och sedan gick det bara utför... Åkte hem från jobbet eftermiddagen och bäddade ner mig sängen. Var hemma igår och kurerade mig, idag kände jag mig helt ok igen.

Längtade ut, längtade efter friskluft. Blev en lugn vända i skogen, dryga 14k i väldigt lugnt tempo. Kändes helt ok, lite trött och inte något ös i kroppen men räknade med att det skulle gå tungt och räknar med att det kommer att gå tungt ett tag framöver. Dagens vända handlade för mig bara om att få komma ut och att få friskluft, låta kroppen få jobba lite.

Hemma avslutade jag med lite löpstyrka - eller vad jag kallar löpstyrka för mig. Lite vadpress, utfallssteg, sumohopp, plankan, armhävningar och jägarvila. Ett helt ok pass som var roligt och enkelt att genomföra - benen kändes lite möra efteråt. Mer enkel löpstyrka - ska verkligen försöka!

Inga kommentarer: