fredag 9 november 2012

s.n.A.b.b.D.i.s.T.a.n.S.

Torsdagen bjöd upp till ett löppass på gymmet. Dottern hade gympa och sambon gjorde mig sällskap på bandet bredvid.

Planen innan var lite lugnare intervaller eller kuperat men det blev varken det ena eller det andra. Började med att värma upp 2k, kroppen kändes lite seg. Ökade sedan på hastigheten till 14 - dvs ca 4.20 - fart. Först var tanken att köra 6k snabbdistans men kroppen kändes ganska pigg så jag valde att runda upp till 8k snabbdistans. Snabbdistansen gick riktigt bra, ömmade lite i baksida lår som jag måste ge riktig stretch i helgen annars kändes tempot riktigt bra. Kroppen var lätt och jag behövde inte kämpa alltför mycket för att hålla tempot uppe.

Känslan var att jag kunde fortsätta länge till - förhoppningsvis kommer fler tillfällen att köra snabbdistans. Jobbigast är det mentala - det är för mig en utmaning att hålla lågan uppe när jag springer på band men det börjar gå riktigt bra. Avslutade med 2k nedjogg. Fint pass som jag är glad att logga i träningsdagboken.

Inga kommentarer: