fredag 9 november 2012

l.u.f.S.a.

Klockan ringde tidigt, jag låg kvar... Men kunde inte somna om så jag gick upp för ett morgonpass. Kollade på termometern i fönstret -4 grader ute. 

Kände kylan och längtade ut till den. Som alltid lite svårt att hitta kläder som är lagom så här i början på ny säsong. Valde idag att ta fram både underställströja och underställsbyxor, ett bra val. Krängde även på mig ett par nya, tighta Nikebyxor, satt som en smäck. Älskar Nike - vill ha alla deras kläder.

Ut genom dörren och andades in den kalla friska luften. Njöt av varje andetag och lät benen jogga väldigt lugnt. Idag var det bara njutning på schemat - tufft pass igår så idag skulle kroppen få återhämtning. Hade inte så mycket tid eftersom jag låg kvar och drog mig ett tag i sängen. 

Valde en vända som jag visste innan är dryga 8k. En vända som jag gillar att springa denna tiden på dygnet då den mestadels är upplyst. Många hundar ute idag - blir alltid lite rädd när de är lösa även om ägarna är med. Men idag gick det bra. 

Landade hemma efter drygt 8k... Ett väldigt lugnt tempo - men så skönt ibland att springa utan press. Nu väntar helgen och ett långpass ska klämmas in någon dag!

Inga kommentarer: