tisdag 13 november 2012

t.u.F.f. T.i.s.D.a.G.

Vakande ett tag före klockan. Den lilla tromben bredvid mig levde rövare och jag vilade men försökte att inte somna om, blir så trött då. 

När klockan ringde var jag ändå, som jag anat, galet trött. Men gjorde det jag skulle... Gick upp, klädde på mig och tog mig en tur ner till källaren. Bandet väntade. Med ömmande tå och blåsa fick nya adidasarna vila, gamla inkörda Sauconysarna fick köra ett race. 

Lite tveksam till hur det skulle gå att springa... Under uppvärmningen kände jag söndagens långpass i mina lår. Reviderade min plan och istället för långa intervaller blev det lite kortare intervaller. Efter att ha värmt upp 1k satte jag av på den första 700 - ingen. Valde att köra på speed 15 då mina ben var möra. Efter intervallen väntade 300m joggvila. När jag sprungit fyra intervaller var jag lite skeptisk till hur jag skulle klara de planerade 10 - det kändes mastigt. Jag bet ihop och sprang på. Fixade alla tio och är riktigt nöjd med det. 

Det blir inte alltid som man tänkt eller planerat men jag försöker att lyssna på kroppen och idag var den inte tillräckligt återhämtad efter långpasset för att köra långa tuffa intervaller. Ett bra pass som jag känner mig nöjd över att ha med i bagaget.

Inga kommentarer: