tisdag 4 december 2012

t.U.f.f. T.i.s.D.a.G.

Tisdag morgon - dagen började precis så bra som en dag kan börja. Vaknade till innan klockan ringde och denna morgon varken ställde jag fram larmet eller somnade om. 

Var riktigt pigg så jag gick upp ett tag innan klockan ringde, hann klä på mig i lugn och ro innan jag förflyttade ner i källaren för dagens intervallpass. 

Boostade självförtroendet lite med tusingar, älskade och hatade tusingar. Har de senaste veckorna kört lite kortare intervaller - förra veckan var lugn, min återhämtningsvecka och jag inbillar mig att tempot försvinner ut ur kroppen. Det var som alltid lite nervöst innan första intervallen eftersom det är svårt att veta hur kroppen kommer att kännas. Ibland är intervaller så lätta och ibland är de så tuffa från den första...



Den första intervallen gick förvånansvärt bra och jag gillade känslan. Valde att lägga joggvila på 500 - meter mellan intervallerna. Med fyra intervaller i benen var jag nöjd med min insats. Målet för dagen var att köra 7 st tusingar och 7 st tusingar blev det. Trött och nöjd i kroppen efter intervallerna - bästa intervallpasset på länge.

Inga kommentarer: