söndag 2 december 2012

1:a a.D.v.E.n.t.

Ett nytt angenämt problem har uppstått i vår lilla familj, vi är numera två stycken som slåss om träningstid - jag och sambon. Förutom att träna var och en på varsitt håll försöker vi även att hinna med att träna tillsammans. Denna helgen var det dock pysslande för att båda skulle få till träning över huvud taget.

Således var det min tur denna dag att åka med dottern på hockey/skridskor. Efter det väntade en tur på byns lilla julmarknad. Hittade lite fina saker som ökar på julstämningen i hemmet. När vi kom hem ringde dottern hit sin morfar, jag passade då på att ta mig en tur i det fina vädret.

Började min vända i skogen - ville ta tillvara på det lilla dagsljuset som var kvar och få så många minuter som möjligt i skogen. Har inte hunnit få någon löptid i skogen på hela helgen och det har jag saknat. Min lilla skogsstig var inte upptrampad utan jag fick springa i nysnö. Lite jobbigare men ändå underbart. Under skogsvändorna när snön är med och reglerar motståndet försöker jag att inte bry mig det minsta lilla om tempot. 

Efter att ha sprungit ett längre pass igår så var dagens pass enbart njutning. Ett pass utan krav där jag bara sprang för att det var skönt samtidigt som passet gav mig möjligheten att logga fler kilometer i träningsdagboken. Lagom tills jag kom ut i Skäret började det skymma. Jag var då väldigt nöjd över mitt vägval. Ute på vägen var det ganska mycket snö - sprang i mina Speedcross denna dag och de gjorde sig bra i detta underlag, varma var de också så jag frös inte något trots att termometern visade på dryga 12 grader minus när jag sprang hemifrån!

Ett lugnt och behagligt pass som jag är glad att jag fick till - njutlöpning ute i vackert väder i fin natur!


Inga kommentarer: