tisdag 11 december 2012

t.U.f.f. T.i.S.d.A.g.

Tuff tisdag... Tuffast är att gå upp när klockan ringer väldigt väldigt tidigt. Tröttare än tröttast men vet att intervallerna med fördel avverkas på morgonen så tisdagskvällen kan ägnas åt dottern - en lugn kväll tillsammans. 

Underbara, hemska, jobbiga, tuffa och roliga tusingar stod på schemat. Körde 7st förra veckan och denna vecka var målet att köra 8st. Samma hastighet som jag brukar köra på morgonen - speed 15 - lagom när kroppen är halvsliten och inte fått bränsle på flera timmar... 

Första fyra kände jag mig pigg och stark - självklart är det lite tufft i slutet på varje men inte tufft nog för att pannbenet ska utmanas. Efter de fyra första lade jag in lite gåvila mellan för att få vila lite extra och ladda för andra halvan. Lite segt som alltid att komma igång efter lite promenad men det går bara jag bestämmer mig,

Första 2 (egentligen 5-6) gick okej men jag kände att kroppen började bli tröttare. De allra sista två var tuffa men gick bara för att jag bestämt mig för det. Fick här koppla på pannbenet och intala mig att det "bara" var två kvar... Självklart gick det bra, jag tog mig igenom dem och dessutom utan att bli helt slut! Jättenöjd med mitt intervallpass. Nu laddar jag om för nästa utmaning - bara ev. lite lätt träning innan morgondagens innebandyträning!

Inga kommentarer: