torsdag 10 januari 2013

S.n.A.b.b.D.i.S.t.a.N.s.

Denna morgon unnade jag mig sovmorgon - riktigt skönt efter ett par väldigt tidiga mornar. Blev dessutom sent igår eftersom jag tränade innebandy. 

Eftermiddagen innebar vårens första gympapass för Nell och en möjlighet att återgå till gamla rutiner igen och det gillas skarpt. 

Dagens pass blev ett snabbdistans pass. Började med att värma upp 1k speed 12 - kroppen kändes bra. Begränsat med tid på mig så snabbdistans passade mig bra, en möjlighet att få ut så mycket som möjligt på kort tid. Bestämde mig för att försöka mig på 10k snabbdistans - valde speed 14 på bandet = drygt 4.18 - tempo. Som alltid lite halvtråkigt att springa längre stund på bandet - fick sysselsätta hjärnan med lite meningslöst räknande för att inte tröttna. Passet gick riktigt bra och jag kände mig pigg, det enda tråkiga är att jag kände mig lite trött i högra låret. Måste jobba lite hårdare på att få benet bra. 

Efter att 10k klarats av utan större problem kändes det bra att få sänka farten lite och jogga ner. Blev bara 1k nedjogg eftersom barngympan var slut - för mig blev det 50 väldisponerade minuter!

Inga kommentarer: