söndag 6 januari 2013

t.i.L.l. S.k.o.G.s.

Vardagen närmar sig med stormsteg och så gör även stressen som den för med sig. Sista lediga dagen idag och försöker få ut så mycket som möjligt av den.

Tillfälle gavs för en löptur till skogs i dagsljus - helt underbart och självklart tog jag chansen. Trötta ben, öm häl och ömma leder... Sista passet för min trötta kropp innan en lugnare vecka tar vid. Sprang idag ut till skogs. Första delen i skogen var helt oupptrampad - den som senast använt stigen var troligen jag själv. Skönt att det varit lite mildare så att det gick riktigt bra att springa där - även om det inte gick fort. Efter några hundra meter obanat kommer jag över på en led som är mer använd - här gick det riktigt bra att springa... Kanonfint underlag och jag fick njuta av vinterlöpning i skogen när den är som bäst!

Efter stiglöpning blev det lite grusvägslöpning - en grusväg som var glashal! Hade inte räknat med att det skulle vara så halt och hade därför valt att ha mina Salomon på fötterna. Halkade lite fram och tillbaka men jag klarade mig utan att halka omkull! Min löptur avslutades med skogslöpning - gick riktigt bra och jag njöt. 

En riktigt skön löptur - njuter av att ha sprungit men njuter även att vetskapen om att det är vilodag imorgon - den kommer riktigt lägligt! Nu behöver kroppen vila eftersom den börjar bli trött och sliten!

Inga kommentarer: