lördag 5 januari 2013

i.r.O.n.I.

Kroppen är rolig... Jag inbillar mig att jag känner min kropp eller åtminstone att jag lär känna den allt bättre. Ibland överaskar den - vilket den gjorde idag på ett positivt sätt och det gillas.

Min tanke var att få med ett par lugna pass denna vecka innan lugna veckan inleds eftersom jag känner mig lite sliten. Ville inte utmana kroppen och pressa den för hårt. Lite stressig dag idag om allt jag vill hinna med ska hinnas med så när sambon lämnade hemmet gjorde jag mig redo för ett pass på bandet. Ett lugnt pass - tänkte ca 8-10k var lagom. 

Men kroppen var jättepigg. Kilometerna sprang förbi utan att jag kände mig minsta trött. Reviderade min plan till att springa 15k. Efter 15k kände jag mig fortfarande pigg och tanken på ett kort långpass - 20k blev mitt mål. 20k klarades och jag kände mig inte särskilt trött - här var det tiden som satte stopp! Har tyvärr annat som ska hinnas med förutom löpningen men är galet nöjd med mitt korta långpass i källaren. Skönt att ha det passet i minnet efter floppen vid långa långpasset - kroppen kan! 

Nu lagas det matlådor och snart ner till svärmor för att fira jul en sista gång - lite sent då de varit bortresta!

Inga kommentarer: