torsdag 3 januari 2013

t.U.f.f.T.

Min födelsedag idag - min önskan var ett långpass på förmiddagen och självklart fick jag det! Mannen åkte på en liten tripp för att handla fiskegrejor och Nell fick vara vid en av mina kusiner!

Snöade ute och valde att lägga långpasset inne - trodde att det skulle kännas bra. Kände redan tidigt att det var tungt. Tog bara några kilometer innan jag kände att jag verkligen fick kämpa. Hade ett mål om att springa riktigt långt men reviderade det till att få ihop 30k - något som kändes tufft. 

Efter drygt 8k belönade jag mig med den första 1min promenaden. Behövde gå och vila benen lite. Galet trött i baksida lår. Sprang sedan på några kilometer innan jag belönade mig själv med en ny promenad... Min tanke var att jag helt enkelt ville ha distansen oavsett om det innebar kortare sträckor med gåvila. Fruktansvärt trötta ben som stapplade de sista kilometerna och jag längtade galet mycket efter att vara klar - att få njuta av att fixa mitt pass. 

30 tuffa kilometer klara. Jobbiga och tuffa kilometer som jag verkligen njuter av att ha klarat av. Dessa tuffa pass är viktiga för mig att fixa - de gör mig starkare mentalt. Jag vet själv att anledningen till att jag var så galet trött idag är att min kropp tränat hårt i ett par veckors tid nu. Mitt mål är att hänga i några dagar till för att ta det lite lugnare igen på måndag när jag återgår till vardagen - då ska kroppen få tid att återhämta sig och då kommer förhoppningsvis ett 30k pass att kännas lättare.

Inga kommentarer: