onsdag 13 februari 2013

M.o.r.G.o.n.P.a.S.s.

Vaknade ett tag innan klockan i morse. Förhandlade med mig själv om hur jag skulle göra, skulle jag gå upp eller skulle jag sova vidare? Valde att ställa fram klockan tio minuter och slumra lite lite till, sen skulle jag gå upp.

Med vetskapen att jag skulle ångra mig om jag inte gick upp så var jag uppe samma stund som klockan ringde. Pigg - nej det var jag inte men det ska man inte vara den tiden på dygnet. Lyckligtvis börjar kroppen vänja sig och morgonpassen går riktigt bra nu - bara jag tar mig förbi det första hindret och kommer upp.

Idag var det lugnt pass på schemat. Innebandy väntar till kvällen och i går morse löptes intervaller. Lite underhållning startades på datorn och sen fick benen trumma på. Kilometerna tickade på och det var lite segt men aldrig särskilt jobbigt. Skön känsla när jag fick gå av bandet med 10k i benen och vetskapen om att jag vann denna morgon.

Men imorgon - då blir det sovmorgon! Fin belöning efter två tidiga mornar på rad...

Inga kommentarer: