tisdag 12 februari 2013

n.r. t.v.Å.

En fin tisdag bjöd även upp till ett andra pass - detta helt utan press på fart - bara lugn och behaglig distans.

Laddade med lite bra underhållning på datorn och startade bandet. Lite tunga var mina ben denna gång. Men det är inte särskilt konstigt eftersom jag inte vilat så länge sedan sista passet. Detta passet gick därför i ett lugnt och behagligt tempo. Lätt benen rulla på och försökte att fokusera på allt annat än att jag sprang. Kilometerna tickade på och det var aldrig jobbigt även om det inte var lätt. Efter 39 minuter stängde jag av bandet och var nöjd med 8 lugna distans kilometer. Inget särskilt med detta pass - bara ett jag ville pricka av på min lista.

Avslutade med lite snabbstyrka:
  1. Armhävningar 3*25 st - riktigt tungt med sista repetitionerna på vända två och tre. Nöjd som attans att jag fixade det.
  2. Plankan 3*1.5 minut. Usch, galet tungt. Känns inte som att jag blir starkare på denna övning - men ska dem som ger sig, jag ska inte ge upp utan fortsätta att kämpa på.
  3. Rygglyft - 3*15 st. Inte tungt bara något jag ville få med...

Inga kommentarer: