tisdag 12 februari 2013

t.u.F.f. T.i.s.D.a.g.

Tuff? Ja, idag körde jag 1500m trösklar. Inte fullt så tuffa som förra veckan men lagom tuffa. Det behöver inte alltid vara gristungt - det kan vara tufft, lagom tufft. 

Bestämde mig idag för att göra 6st trösklar. Värmde först upp 1k - inte lång uppvärmning men det kändes bra idag. Första intervallen gick riktigt bra - blev inte särskilt trött och det kändes bra. Intervaller denna tid på morgonen är generellt lite lugnare för min del än de jag kör på eftermiddagarna/kvällarna. Även andra och tredje kändes jättebra - skön känsla i kroppen. Som alltid väldigt skönt mentalt när första halvan är avklarad. Även den fjärde, femte och sjätte gick riktigt bra. Kände mig härligt trött i kroppen efteråt.  Inte helt slut men behagligt trött.


Inga kommentarer: