måndag 11 februari 2013

a.n.N.o.R.L.u.n.D.a. m.Å.n.D.A.g.

Valde idag att åka ner till gymmet lite tidigare än vanligt. Barnpassning fanns den tiden något som dottern verkligen uppskattar! Skönt med win - win - lösningar.

Gick ner i gymmet och oturligt nog var alla löpband upptagna, vet att det är något som jag måste räkna med men visst blev jag besviken. Denna dag hade jag tur då en av tjejerna erbjöd mig sitt band - det är jag väldigt tacksam över. Grym start på denna träningskväll - att få börja den på bandet innan jag gick in i gruppträningssalen.

Målet var att springa 8k - i lugnt och behagligt tempo. Inte stressa eller pressa på utan det skulle bara vara lätt. Tempot kommer imorgon när det är intervallpass! Sprang 8k i lugnt och behagligt tempo något som stressar upp mig lite när jag är på gymmet eftersom jag är van att köra skiten ur mig där! Men måste försöka ta det lugnt ibland så det finns kraft i kroppen att trycka på när det är tuffa pass. 

Efter mina 8k på bandet kändes det bra att byta om och gå in i gruppträningssalen. Ett kort pass Funktionell Träning - riktigt bra komplement till löpningen. Fick sträcka ut kroppen ordentligt och det kändes bra - dock märker jag på en gång när jag inte kört veckans egna pass hemma - en gång per vecka är lite för lite för att jag ska ha full koll på passet. Bär med mig det till nästa pass!

En riktigt bra träningsdag som jag nu lägger bakom mig - snart sängen och vila upp mig inför en ny tuff och rolig träningsdag!

Inga kommentarer: