söndag 10 februari 2013

S.ö.n.D.a.g.S.s.O.f.T.

Stressig söndag - soft träningsmässigt då mycket annat skulle klämmas in. Hockey, kalas och annat klarades av och landade hemma klara när klockan var fem på eftermiddagen. 

Tiden fanns - eller prioriterade att hinna med ett kortare distanspass. 10k i lugnt och behagligt tempo på bandet nere i källaren stod på agendan idag. Kände mig inte det minsta laddad efter den bedrövliga kosten under dagen, kalas innebar glass och kakor - inte optimal uppladdning. Lätt illamående efter fikat bytte jag om och hoppade upp på bandet - var inställd på att det skulle vara jobbigt...

... tur att även jag har väldigt fel ibland. Idag var benen lätta och kilometerna flög förbi. Känns som att jag skulle kunnat springa långt om bara tiden funnits. Underbart var det - och faktiskt ganska skönt att gå av när det känns så bra. Den känslan spar jag och försöker att ta med mig till nästa pass.

Kvällen innebär som alltid på söndagar att jag och dottern bänkar oss framför tv:n och spelar BingoLotto tillsammans. Sämre avslut på veckan finns...

Inga kommentarer: