lördag 9 februari 2013

l.å.N.g.p.a.S.s.

Jag tränar och sambon tränar samt att barnet har aktiviteter. Denna förmiddag ägnade jag till veckans långpass. Målet med dagens pass var 30k. Lite blåsigt ute och 8 grader kallt men idag var jag sugen att springa ute!

Klädde på mig varma kläder och pluggade i bra musik i öronen. Hade planerat vilken vända jag skulle springa - Skäret - Ställdalen - ev lite omvägar - hem. Första kilometerna blåste det ganska mycket och jag frös när jag sprang! Det bet i kinderna och mössan kändes lite liten - den täckte inte öronen så mycket som jag önskade. Har vanligen buffen under och då täcker även den mina öron - men idag valde jag av någon anledning att lämna den hemma. 

Blåsten avtog lite när jag kom ut på skogsvägarna men det var tufft att springa - moddigt och snöigt på vägarna men det gick riktigt bra, idag fanns det inte någon press på tempo utan jag skulle njuta av löpningen. Efter drygt 20k kändes benen trötta och det ömmade i mina vader. 

När jag sprungit över 20k började jag fundera på vilka omvägar jag skulle ta för att komma upp i 30k.  30k var dagens mål och 30k skulle jag springa - orken fanns i kroppen och tiden fanns. Sprang in på några småvägar några hundra meter och vände sedan och sprang ut. De små vändorna var helt lagom och jag stannade klockan utanför vårt hus på prick 30k. Underbart långpass och bästa starten på denna dag.

Inga kommentarer: