torsdag 7 februari 2013

i.N.t.e.r.V.a.l.L.e.r.

Bra dag på jobbet där mycket blev gjort och det gillas - trött i huvudet när jag hämtade upp barn för att bege oss mot dagens pass på gymmet. 

Idag var tanken korta intervaller, de blev inte jättekorta utan lite halvlånga, ett gammalt favoritupplägg. Värmde upp lugnt 1k. Sedan väntade 10st intervaller á 700m varvat med 300m mellanjogg. Valde att lägga intervaller på speed 16 och hade 1grads lutning på bandet. Första hundra meterna på intervallerna var tuffast - tog tid för benen att förstå att de skulle springa fort - men när de väl fattat galoppen gick det jättebra. 

Ett helt underbart intervallpass där löpningen gick så lätt. Alla intervaller sprangs med lätthet och jag hade lätt kunnat göra ett antal till - det ska garanteras testas vid tillfälle :-) 10 intervaller sprangs och alla gick lätt - härlig känsla i kroppen som jag ska försöka bära med mig när det är tuffare.

Efter löpningen blev det 30min styrka - inte fullt lika bra känsla här men det är förståeligt efter ett tufft löppass. Klämde i och fixade i af mina vanliga vikter även om jag verkligen fick kämpa för det. Bra träningsdag med både löpning och styrka - härliga torsdagar vi börjar få till!

Inga kommentarer: