onsdag 6 februari 2013

m.o.R.g.O.n.j.O.g.G.

Ännu en dag då jag kom upp och det planerade morgonpasset blev av. Målet är att klara av morgonpass tisdagar och onsdagar varje vecka - övriga dagar är en bonus. Tisdagar är numera synonymt med jobbiga intervaller på morgonen - jag gillar rutiner. Onsdagar är det bra att få till ett distanspass på morgonen för att vila under dagen innan kvällens innebandyträning. Ofta blir det sent på kvällen innan jag somnar och därför har jag inte några krav på morgonträning på torsdagarna.

Idag var det distans på schemat. Ursprungsplanen var 8k men jag reviderade den till 10k - ursprungsplanen är en bra grund men jag tycker inte att den passar mig fullt ut. Hoppade upp på bandet och lade idag en tröja över displayen efter att jag fått upp rätt hastighet - lugnt som så ofta på morgondistans. Skönt ibland att inte se displayen - när den finns framför mig har jag en förmåga att springa och titta på den hela tiden. Med tröjan över är det lättare att fokusera på annat är hur långt det är kvar.

10k klarades av ganska enkelt, något förvånande att dagens pass gick så lätt. Ett bra morgondistanspass att bära med mig. Skönt att få med de extra passen och de extra kilometerna jag får - jag vill ha mycket mängd under uppbyggnaden och det saknar jag i det program jag följer. Plussar på några extra kilometer så blir det bättre för mig.

Inga kommentarer: