tisdag 5 februari 2013

k.O.r.t. & L.u.g.N.t.

Här i byn har det kommit en hel del snö under gårdagen och denna dag. Igår var det fullt upp efter jobbet, så idag var det dags för mig att ta tag i snöskottningen när jag kom hem från jobbet. 

Snön var lätt och luftigt så det gick snabbt och enkelt att skotta av vår uppfart och vägen upp till ytterdörren. Skönt med några minuter ute i den friska luften efter en dag inne på kontoret.

Väl inne bytte jag om snabbt för ett kort pass på bandet - hungrig dotter och en lätt stressad mamma bidrog till att det blev 6k på bandet. Sprang i lugnt och behagligt tempo och försökte njuta. Lite trött efter morgonens intervaller men inte så trött som jag befarade att jag skulle vara. Skön känsla att gå av efter ännu ett avklarat pass.

Gick upp i köket och gräddade pannkakor till hjärtat som var pannkakshungrig. När barnet var mätt i magen blev det två plankor på golvet. Båda plankorna höll jag i 2min - riktigt nöjd med tid. Körde även lite situps och ett gäng rygglyft. Efter träningen fick kroppen näring - god soppa och pannkaka - lite lyxigt med tvårätters en tisdag.

Inga kommentarer: