tisdag 5 februari 2013

t.U.f.f. T.i.s.D.a.g.

Jobbig måndag - hade löpångest... jobbigt för huvudet de dagar jag inte springer. Inbillar mig att jag borde springa mer än vad jag gör när jag innerst inne vet att kroppen mår bra av löpfria dagar. Är idag mycket nöjd över att gårdagen var en löpfridag. Passar bra med denna veckas planering!

Skönt att starta veckans löpning med tuff tisdag - dvs intervaller på tisdagsmorgonen. Denna morgon stod det 1.5k * 5 på schemat. Var lite osäker över hur fort jag skulle springa men valde att efter uppvärmningen öka tempot på bandet till 15. De tre första intervallerna sprangs på den hastigheten och det kändes bra. Kände mig riktigt trött efter dem och valde därför att på de 2 sista intervallerna sänka hastigheten till 14.5 - en liten förändring men ack så stor i huvudet. De två sista intervallerna genomfördes och dagens pass var tufft men riktigt skönt. Älskar känslan efter intervaller!

Inga kommentarer: