onsdag 20 februari 2013

M.o.R.g.O.N.p.A.s.S.

Uppe med tuppen även denna morgon. Klockan ringde tidigt och jag tog mig upp - lite motigt men till min stora glädje gick det. 

Idag blev det lugn distans - väntar med ett kvalitetspass till imorgon... Hoppade på bandet och det kändes lite tufft men som alltid går det oftast bra bara jag kommer så långt att jag börjar - tar det första steget.

Denna dag valde jag att köra jämnt tempo på mitt distanspass - för att lura mig själv åkte handduken över löpbandets display för att förhindra att jag kollade på den konstant. Visste nu att avsnittet jag kollade på var ca 44min vilket innebär att det var lagom att kolla distansen efter att avsnittet var slut. Planen var enkel och den fungerade bra - 9.3k när avsnittet var slut... Bara att kämpa på sista 700m innan planerad distans var avklarad.

Härlig morgondistans - 10 sköna kilometer - det gillas.

Inga kommentarer: