söndag 3 februari 2013

n.j.U.t.N.i.n.G.

Några grader kallt ute och strålande solsken - vilodagen blev en dag med njutlöpning. Jag kunde inte stå emot möjligheten att få springa en kort vända i det underbara vädret... 

Sprang ner mot Bångbro - höll ett hyfsat tempo även om det var jobbigt, det känns självklart i benen att jag sprungit mycket senaste veckan. Bestämde mig för att ta vändan runt vid Klotenvägen - gillar den då jag sällan träffar på mycket folk där utan jag får springa i lugn och ro. Tankarna får då en möjlighet att sväva iväg och jag njuter lite extra. 

Kämpade på genom hela vändan med att hålla tempot uppe även om det var tufft. Med att hålla tempot uppe så innebar det att jag fick slita för att hålla maratempo under en 10k runda. En riktigt skön runda blev det där jag njöt av det fina vädret men även av att pressa kroppen lite. Underbart att på vissa ställen få känna asfalt under fötterna  längtar efter bara snabba vägar.

Inga kommentarer: