tisdag 19 februari 2013

T.u.F.f. T.i.s.D.a.G.

Har sovit bra inatt men vaknat ett par gånger - som alltid lite jobbigt när jag vet att jag ska upp väldigt tidigt och då även träna tungt. Dagens tisdagspass var trösklar - enligt schema 3k - 2k - 2k. 

Det kändes lite tufft eftersom den första tröskeln är så lång - mentalt jobbigt. Satt nere på bandet och fipplade med mina skosnören ett tag men insåg lyckligtvis efter ett tag att det helt enkelt bara var att hoppa upp på bandet och få det avklarat.

Som alltid började jag med en aningen för kort uppvärmning - 1k - inte mycket att hänga i julgranen men jag tycker att det är så tråkigt... Första tröskeln sprangs, och även övriga trösklar, i 14k/h tempo - kändes lagom utmanande på morgonkvisten!

Första tröskeln gick förvånansvärt bra och jag var riktigt nöjd med känslan efteråt. Andra tröskeln gick även den kalasbra! Bet ihop och klarade av den tredje som gick bra, men viss trötthet i mina ben kändes sista femhundra meterna. Valde att lägga in en fjärde tröskel för att få det antal kilometer jag tänkt springa - den blev 2.5k - kändes jobbigt innan men som alltid går det lättare när jag vet att det är den sista. Sista tröskeln gick även den förvånansvärt bra och jag är riktigt nöjd med mitt pass. Ett härligt morgonpass som jag kommer att vara nöjd över hela dagen!

Inga kommentarer: