måndag 18 februari 2013

d.I.s.t.A.n.S.

Måndag och en ny träningsvecka har börjat. Tog idag tillfället i akt att lämna dottern lite tidigare vid min barnvakt. Åkte ner till gymmet och väntade in ett ledigt band där jag hann klämma in några kilometer innan mitt pass.

Första kilometern sprang jag i 12km/h - inte jobbigt utan kroppen kändes bra och pigg. Efter att en kilometer klarats av vred jag upp till 13km/h - hade bestämt mig för att springa totalt 8k så det återstod då 7k i det lite högre tempot. 

Benen kändes pigga och alerta - skön känsla. Sugen på att vrida upp tempot och springa lite fortare - utmana mig själv... Men idag hade jag inte några val - det var bara att springa på i den behagliga farten och inte utmana mig själv. I morgon väntar ett tuffare pass och då hoppas jag att benen är lika pigga. 

Efter mina kilometer på bandet fick jag sätta mig och stretcha i lugn och ro. När jag kommit ner i varv fick jag gå ner i gruppträningssalen och göra klart för mitt pass. Ett pass Funktionell Träning satt fint efter löpningen. Ett bra och roligt pass - skönt när det några få gånger stämmer!

En riktigt bra träningsdag är nu över - nu väntar sängen och en god natt sömn.

Inga kommentarer: