fredag 29 mars 2013

g.Å.r.d.A.g.e.n.

Skärtorsdag - sista arbetsdagen för veckan och efter arbetet väntade en lång skön ledighet med hela familjen. Så efterlängtat och så underbart.

Efter jobbet var jag hem och förberedde det sista innan kvällens knytis - skönt att ha det gjort. Efter det väntade ett pass på gymmet - sugen på lite intervaller, dvs klämma ur kroppen maximalt på kortast möjligaste tiden. 

Värmde upp 1k till att börja med. Efter det väntade lite kortare intervaller - 700ingar varvade med 300m mellanjogg. Hastigheten jag valde var speed 16 - lite snabbare än jag sprungit de senaste veckorna och det kändes under de första intervallerna, benen var inte vana vid att springa så fort! Planen var att köra 10 st intervaller - och 10 intervaller blev det. 

Kroppen vande sig vid det höga tempot och knoppen gillade verkligen att få springa fort - psyket stärktes när jag kände att jag behärskade det! Efter intervallerna bytte jag snabbt om och försökte vila upp mig innan det var dags för ett kort gruppträningspass. 

Avslutade kvällen med lite party och det var riktigt trevligt, aningens trött idag så vad det blir för träning  idag får vi se... 

Inga kommentarer: