onsdag 6 mars 2013

k.O.r.t. M.e.n. G.o.T.t.

När klockan ringde tidigt fanns inte motivationen där till att gå upp, kände mig väldigt slö. Ställde fram klockan och somnade omedelbart om. När klockan ringde för en kortare löptur låg jag kvar och drog mig, försökte somna om men när jag inte gjorde det på en gång passade jag på att gå upp - lika bra att få till det där korta passet så jag kan fokusera på annat än träning under dagen!

Mitt mål var "bara" 6k denna morgon. Idag kände mina ben av gårdagens intervaller och de senaste dagarnas hårda träning. Fick kämpa lite de första kilometerna innan kroppen blev varm och benen kändes lite trötta. 

Lyckligtvis kom jag in i det vanliga lunket efter ett tag, även om jag inte hade känslan av att flyga fram. 6k känns numera bara som en kort uppvärmning, nästan i af, så det var bara att låta benen trumma på. Som förutspått kände jag mig mycket piggare efteråt och jag var riktigt nöjd med mig själv och över att jag fick till detta korta men sköna pass.

Inga kommentarer: