tisdag 12 mars 2013

t.U.f.f. T.i.S.d.A.G.

Dagarna har sprungit förbi - strategidagar med jobbet och vardagsstress. Idag känns det äntligen som att jag är i fas igen - tuff tisdag börjar min dag precis som alltid på tisdagar = tillbaka till vardagen.

Kändes som alltid lite tufft att ta mig upp, jobbigt att klä på mig, att gå ner i källaren och att starta bandet. Började med 1k uppvärmning och i samma stund slutade det jobbiga. Uppvärmningen gick helt och benen kändes helt ok, inte jättepigga för det är de inte så tidigt på morgonen. 

Efter den något korta uppvärmningen väntade en kortare repris av förra tisdagens pass - 700ingar varvade med 300m joggvila. Gillar upplägget och passade då på att köra det när det motiverade mig. När det var dags för första intervallen vred jag upp hastigheten till 15.5 - benen kändes lite sega först, förstår att det bli lite chockade när de bara några minuter tidigare låg och sov. Intervallerna tickade på och känslan var att det gick helt ok men att intervallerna var tuffare denna tisdag än förra tisdagen. Detta är inte så konstigt då jag i efterhand sett att jag förra veckan körde intervallerna på speed 15!

Jag var inte motiverad att stressa alltför mycket denna morgon så valde att köra 15 intervaller - totalt 16k löpning och avslutningsvis några hundra meter nedvarvning på bandet. Sista tre intervallerna kändes ganska tuffa men de gick. Riktigt nöjd med dagens pass och starten på denna dagen kunde inte varit bättre!

Tuff tisdag - underbar tisdag!

Inga kommentarer: