onsdag 13 mars 2013

m.O.r.g.O.n.J.o.G.g.

Klockan ringde tidigt, som alltid lite tufft att gå upp. Sängen och värmen i den lockar - så gör även den goa lilla tjejen som ligger bredvid! Idag kom jag upp och det är jag riktigt nöjd med! 

Ett lugnt distanspass stod på schemat, 12k var planen. Hade med mig lite underhållning och försökte lura hjärnan... Dessa lugna distanspass är de tuffaste passen att genomföra. Vid tuffare pass finns alltid annat att fokusera på, ex. trötthet, antalet intervaller, tid till vila etc. Distanspass är bara mala på i samma tempo - något jag gillar när jag löper utomhus men som är lite tråkigt inomhus.

Kilometerna tickade som alltid förbi och benen kändes helt ok. Inte jättepigga - men det ska de inte heller vara dagen efter intervallpass men inte heller jättetrötta och det gillas. Exakt 12k blev det och det är 12k jag är nöjd och stolt över. Riktigt skönt att ha dem avklarade på morgonkvisten! 

Håller mina tummar för att dagen fortsätter lika bra!

Inga kommentarer: