tisdag 26 mars 2013

k.V.ä.L.l.S.p.a.S.s.

När jag och dottern åkte hem från jobb/fritids var det strålande solsken ute - min kropp längtade ut i det vackra vädret. Frågade dottern om hon var sugen på en liten cykeltur - självklart nappade hon.

Jag hoppade i springkläder - beredd på en lugn och behaglig tur. När dottern cyklar får jag anpassa tempo efter henne och det går inte jättefort. Förra året gick det kalasbra - i slutet av sommaren, nu gäller det bara att vi tränar upp oss. Lite kämpigt är det för henne på vissa ställen men jag är riktigt nöjd över att hon är så duktig - superkul att hon gillar att cykla så vi kan kombinera våra intressen.

Idag blev det totalt 6k - i ett väldigt behagligt tempo. 

Avslutade med "Plankutmaningen" - har hängt på en eller ska försöka hänga på en på Instagram för att få till det regelbundna plankandet och träna magen ordentligt inför sommaren.

Idag blev det 3*75sek - trött blev jag under den sista, riktigt trött. Men nu jäklar ska jag bli bättre på plankan. Passar på att kombinera plankutmaningen med att köra armhävningar, länge sedan sist men idag klämde jag till med 3*20 - det gillas. Nöjd med det efter ett uppehåll på flera veckor.

Inga kommentarer: