tisdag 26 mars 2013

t.U.f.f. .T.i.s.D.a.G.


En natt med orolig sömn. Jag vaknade många gånger och den sammanhängande sömnen var inte särskilt lång. Jag gick upp när klockan ringde utan att tveka - jag var inställd på tuff - tisdag pass! Älskar mina tisdagspass - en form av hatkärlek oss emellan.

Idag blev det förra veckans pass i repris... 6*1500, speed 15,  - underbart att äntligen har kommit igång med längre intervaller. Känslan innan var att det skulle vara jättejobbigt så den första intervallen överraskade mig själv - positivt, det gick lättare än jag hade räknat med!

De första tre intervallerna gick riktigt bra - i slutet av den tredje kände jag dock av lite håll i magen. Valde därför att promenera ett par hundra meter innan jag gav mig på den fjärde intervallen. Hållet höll sig borta och intervall nummer fem och sex gick även de utav bara farten. Visst var det jobbigt men inte jättejobbigt - skön känsla i kroppen.

Underbarast är dock känslan efteråt - och den håller i sig hela dagen! Jag älskar mina intervaller...


Inga kommentarer: