måndag 25 mars 2013

a.L.t.e.R.n.a.T.i.v. m.Å.n.d.A.g.

Måndagen blev lite annorlunda - men bra annorlunda. Åkte till tandläkaren med Nell på eftermiddagen och efter det jobbade hon med mig ett par timmar. Efter jobbet åkte vi direkt över till gymmet, dottern ville var på barnpassningen länge idag och det gav mig möjligheten till ett distanspass.

Lyckligtvis fanns ett ledigt band när jag kom ner och jag norpade det fort. Skönt att vara där i tid och hinna få till ett fint distanspass utan att känna mig stressad. Mycket folk på gymmet, som det så ofta är på måndagar. Sprang i lugnt tempo och försökte att fokusera på min omgivning istället för på min egen löpning. Tempot var inte hårt så jag kände mig aldrig trött men det gick inte heller jättelätt... 15 fina distanskilometer sprangs och känslan efteråt var underbara - skönt att ha detta med senare i veckan om träningstiden uteblir då. 

Rundade av med att instruera ett pass - Funktionell Träning. Snabbt och effektivt  - bra för kroppen som alltid.

Nu blir det sängen och ladda för en ny träningsdag.

Inga kommentarer: