tisdag 5 mars 2013

t.U.f.f. T.i.S.d.A.G.

Upp tidigt denna morgon. Kändes som alltid lite tufft att gå upp så tidigt, allt jag vill är att ställa fram klockan och ligga kvar ett tag till. Nöjd med mig själv och att jag trots allt tog mig upp - tisdagar är som bekant heliga - tuffa tisdagsmornar är det som gäller.

Värmde upp lugnt 1k speed 12. Kroppen kändes som vanligt, varken trött eller pigg. Bestämde mig under gårdagskvällen när jag låg och försökte sova att jag skulle köra halvkorta intervaller idag - 700 - ingar. Gillar att få jämna fina block - och det blev det när jag varvade med 300m mellanjogg.

Morgon och tanken var inte att köra skiten ur mig så intervallerna lades på speed 15. Ska försöka att träna smart - tufft, men inte för tufft så orkar kroppen med mer tuff träning. Riktigt tufft kör vi när tävling närmar sig. Första intervallen kändes förvånansvärt bra, var inställd på att det skulle vara halvjobbigt så det var en positiv upplevelse. Efterföljande intervaller kändes även de bra och intervall efter intervall rullade på utan att jag kände mig märkbart trött och det gillas. 

Kändes skönt när den sista och 17 intervallen var avklarad. 18 sköna morgonkilometer med i bagaget och det känns toppen! Dagen känns nu lite ljusare - det gillas!

Inga kommentarer: