tisdag 19 mars 2013

t.U.f.F. T.i.s.D.a.G.

Klockan ringde tidigt i morse och jag gick upp utan att tänka mig för. Inte jättepigg men visste att det var tuff tisdag och dagens morgonpass skulle helt enkelt klaras av.

Ovanligt var att jag inte bestämt innan vilken sorts pass jag skulle köra. Men efter två tisdagar med lite kortare intervaller visste jag att jag borde köra lite längre - även om det är jobbigare mentalt att ställa in sig på dem.

Planen blev 1500 - ingar. Hade inte någon riktigt koll på vilken hastighet jag skulle köra dem i så här på morgonkvisten men valde att testa speed.15. 

Började först lite lugnt med 2k uppvärmning. Kände att jag ville vara lite snäll mot mina lår och ge dem en chans att vakna till innan jag ökade tempot! Första intervallen gick bra, det kändes som att detta var genomförbart. Även den andra gick riktigt bra och jag gillar känslan i kroppen. Tredje intervallen var lite tuffare men det kändes bra eftersom jag visste att hälften av de planerade sex var avklarade efter den. Nummer fyra var tuff men när den var klar var mer än hälften avklarade, under den fjärde funderade jag på om jag skulle fixa sex eller om jag skulle revidera målet till fem. Körde den femte och den gick bra men var tuff - lite sega lår men inte några större problem. Självklart blev det även en sjätte intervall. Även den tuff men lätt i och med att jag visste att det var min sista. Efter sjätte och sista intervallen var jag trött och det kändes riktigt bra att fixat detta tuffa pass på morgonen! Älskar känslan av intervaller och inte minst känslan efter intervaller!

Inga kommentarer: