söndag 17 mars 2013

v.i.T.a.M.i.n.E.r.

Vaknade upp till ett mindre kallt Köppis. Fortfarande kallgrader men inte i närheten av den kyla det varit under veckan som gick. Efter en vecka fylld av löpbandslöpning var planen att belöna kroppen och knoppen med lite utelöpning idag.

Kändes jättebra att inte behöva dra på sig de varmaste kläderna utan nöja mig med halvvarmt och hoppas att solen värmer resten. Inget mastodontpass idag så jag lämnade vattnet hemma, tänkte springa så fritt som möjligt och ville då slippa det störande momentet som vätskebältet ibland kan bli. 

Sprang den vända jag brukar springa när jag springer långt men tog inte av på Klotbanan utan valde att springa mycket asfalt. Tycker att den vändan är ganska bra eftersom det blir en lång och segdragen backe från södra till norra farten mot byn. Några hundra meter planar det ut och är så gott som slätt men det lutar en hel del under några kilometer och sådan löpning behöver mina ben - tror jag. Den backen kommer garanterat att nötas flera gånger under våren!

Kroppen kändes ganska seg till början. Låren var trötta och så även resten av kroppen. Efter dryga milen piggnade kroppen till lite och det kändes lättare att springa. När jag tagit mig upp för den långa backen väntade ett par kilometer med lite lättare löpning - skönt med kontraster, att först få nöta uppför för att sedan kunna rulla på lätt nedför - fin belöning för kroppen. 

Sista tre kilometerna kändes lite sega, kroppen var ganska trött och det kändes att jag inte druckit något på hela vändan. Landade hemma med 21 sköna kilometer i benen. En riktigt fin träningsvecka är nu avklarad. Resten av dagen ska jag ladda batterierna inför veckan som kommer!

Inga kommentarer: