fredag 15 mars 2013

l.Å.n.g.P.a.N.n.a.

Ibland tränar jag inte så smart - det finns helt enkelt inte tid till det. Ibland handlar det om att ta tillvara på de tillfällen som erbjuds, dvs att träna när tillfälle ges även om kroppen är lite sliten.

Har kört några tuffa pass denna vecka, körde ett backpass senast i går och har känt mig trött mig trött i låren hela dagen. MEN i natt ska tjejen sova hos farmor, sambon tänkte träna och det gav mig en möjlighet att klämma av veckans långpass redan i dag. Tungt för kroppen som inte är pigg och utvilad men toppen för mig eftersom det är mycket inplanerat i morgon. Lite trött i dag men betydligt nöjdare och mer avslappnad i morgon när jag slipper fundera på när långpasset ska hinnas med...

Lade passet inne på gymmet. Tänkte att det kunde vara skönt att springa inne på kvällen när det börjar bli mörkt. Samt att det lockade lite med bastu efter passet. Har försökt att ladda med lite extra mat under dagen och försökt att dricka vatten, men det är svårt att hinna få i sig det som krävs under dagen.

Pluggade i en bra ljudbok i öronen och började min resa. Benen kändes tunga och trötta redan från början och första milen var riktigt jobbig. Andra milen kändes något lättare, troligen är det lättare mentalt eftersom det känns som att jag kommer någonstans - dvs närmare slutet! Lyckligtvis var det väldigt mycket folk som tränade denna kväll och det gjorde löpningen lite roligare... Alltid kul att kunna springa och kika på folk som tränar - eller åtminstone roligare än att vara helt solo nere på gymmet. Vid drygt 30k började benen bli riktigt trötta och det blev lite slitigt. Mitt mål var att springa 36k men idag fick jag ge mig vid 35k, benen var riktigt trötta! För mig passar det vanligtvis bättre att springa långpass på förmiddagen, efter en stor frukost. Idag är jag riktigt nöjd med mina 35k -de var tuffa men det känns galet bra att ha dem avklarade.

....imorgon ska jag bara slöträna lite tror jag... innan det blir Öppet Hus och kalas för vår 7 åring!


Inga kommentarer: