torsdag 4 april 2013

e.f.T.e.r.M.i.D.D.a.g.s.P.a.s.S.

Gymmet hade barnpassning idag - självklart passade vi på att åka ner så dottern fick vara där och jag fick träna lite.

I och med att jag sprang morgonpass idag så satsade jag på ett kortare snabbdistanspass idag. Började med att värma upp 1k - kände mig riktigt trött. Efter uppvärmningen var det lite nervöst att skruva upp tempot eftersom jag var riktigt seg i kroppen. Ökade hastigheten till 15 - planen var att hålla den hastigheten i 5k. Lyckligtvis gick det riktigt bra, mentalt känns 5k som ganska kort tid att pressa kroppen. Kroppen samarbetade och jag kände mig stark - det gillar jag verkligen. Ett pass jag är väldigt nöjd med. Varvade ner 1k i lugnt tempo.

Efter löpningen passade jag på att köra 45 styrketräning. Tränade på så hårt jag kunde och armarna fick känna på att de levde - även det kändes bra! 

En riktigt bra eftermiddag på gymmet!

Inga kommentarer: